Samo u poslednjih nekoliko meseci Novi Sad je dobio nekoliko murala, od kojih su neki posvećeni poznatim ličnostima, neki apstraktni, a neki prava umetnička dela sa porukom.
Pre ovog vremena u kojem smo svi fotoreporteri, u kojem nema trenutka, događaja ili doživljala koji neprekidnim škljocanjem nismo obesmislili, bili su samo Jovan, Branko, Martin, Dragutin, Andraš, Stevan, Miljan, Čila, Jaroslav, Ana, nekoliko Slobodana... Bilo nam je dovoljno da oni za nas zaustave vreme. Danas su to, zapravo, jedine fotografije koje čuvamo, sve druge, telefonom "iškljocane", zaboravljene su i resajklbinovane.
Poslednji novosadski tramvaj, odnosno tramvajska prikolica broj 13, marke "Ganc", godinama stoji u garaži Gradskog saobraćajnog preduzeća i čeka neka bolja vremena za restauraciju.
"Postoji izreka koja kaže da je zemlja lozi majka, nebo joj je otac, a klima sudbina", priča za 021.rs profesorica Departmanu za geografiju, turizam i hotelijerstvo Prirodno-matematičkog fakulteta u Novom Sadu Tatjana Pivac.
Nekada su se u Novom Sadu, naročito u centru grada, mogle pronaći brojne zanatlije - od obućara do krznara. Danas, retki čuvaju tu tradiciju, ali to ih čini i posebnim i primamljivim za ljubitelje starih zanata i pojedine turiste.
Podbara, čiji je sastavni deo Almaški kraj, najstariji je deo Novog Sada, a tu se nalazi i jedna od najpoznatijih i najmanjih ulica u gradu - Lađarska.
Prva srpska čitaonica svoj rad započela je upravo u Novom Sadu i to davne 1845. godine, pa nije ni čudno da Novosađani i danas vole da čitaju, otkrivaju nova dela i dele svoja razmišljanja o knjigama.
Novi Sad danas ima više od 800 kilometara ulica, a tu su i neasfaltirane i neoznačene ulice. Međutim, samo nekoliko ulica je ostalo na istom mestu kao i kada je pre tri veka osnovano naselje.